1

Temat: Podstawowe zasady tworzenia prezentacji (do 01.02.2024)

Przygotowując prezentację i poszczególne jej slajdy pamiętaj o następujących zasadach:

1) Każda prezentacja musi mieć swój temat - przedstaw go na początku (slajd tytułowy). Zastanów się także, w jakim celu przygotowujesz prezentację, co chcesz osiągnąć, co chcesz przekazać i komu (dostosuj treść i środki wyrazu do wieku i poziomu odbiorcy).
2) Każda plansza powinna mieć tytuł.
3) Aby slajdy były czytelne, nie powinno być więcej niż 5-6 linijek tekstu na slajdzie.
4) Tekst powinien składać się z haseł, a nie rozbudowanych akapitów.
5) Zadbaj, aby tekst i pozostałe elementy były czytelne z większej odległości.
6) Stosuj czytelną czcionkę - bez zbędnych ozdobników, udziwnień.
7) Elementy graficzne muszą być czytelne, a ich zadaniem jest wspomaganie tekstu.
8) Konsekwentnie stosuj kolory i czcionki. Pamiętaj, że kolorystyka i tło mają wspomagać prezentację, a nie dominować.
9) Wykorzystuj stopniowanie - tzn. wyświetlaj kolejne elementy slajdu potrzebne do prezentacji.
10) Umieszczenie animacji w slajdzie służy objaśnianiu jakiegoś zjawiska lub uatrakcyjnieniu prezentacji. Przesadne używanie różnorodnych "sztuczek" dezorientuje słuchaczy.
11) Odbiorca zwraca największą uwagę na górną część slajdu, a szczególnie lewy górny róg.
12) Na zakończenie przedstaw podsumowanie - może to być jakiś cytat, sentencja, hasło.
13) Nie zapomnij, że prezentacja ma swojego autora. Napisz o tym na początku i na końcu prezentacji. Jeżeli decydujesz się umieścić swoje nazwisko/logo swojej szkoły na każdym slajdzie, zadbaj, by nie był to główny element tego slajdu.
14) Pamiętaj o podaniu wszystkich źródeł wykorzystanych do prezentacji (autorów i tytułów cytowanych utworów, wykorzystanych materiałów ilustracyjnych, itp.) - podaj je zgodnie z normą.

Zadanie na lekcji

Utwórz prezentację na temat: "Moje Hobby" (minimum 15 slajdów)

zadanie wysłać na adres >> barxyz24@gmail.com   

w tytule:1tie-point1-imie i nazwisko !!!!